Homosexualitatea la Berlin

Cu Hans am vorbit intr-o seara, in fata unui pahar cu vin:) Traieste la Berlin si a venit in Romania pentru cateva zile. A fost dragut si mi-a raspuns la cateva intrebari.

Eu: La Berlin ti-e rusine sa arati ca esti gay?
Hans: Categoric nu. La Berlin oamenii sunt foarte deschisi, nimeni nu are nicio problema din acest punct de vedere.
Eu: La Berlin, dar in provincie?
Hans: N-as spune ca e o problema, dar in oraselele mai mici lumea se mai uita, unii se mira. In Berlin insa nu socheaza pe nimeni ca un barbat sa mearga de mana cu un alt barbat sau o femeie cu alta femeie.
Eu: La Bucuresti ai avea curaj sa faci asta?
Hans (rade): N-am incercat, dar nu m-ar mira daca lumea ar reactiona negativ. Anul trecut am participat la Marsul Gay in Bucuresti. Eram 100-200 de persoane- daca eram si atatia-si am defilat noi pentru noi, in sensul ca trecatorii erau tinuti la o suta de metri distanta. Pentru mine a fost ciudat, fiindca la Berlin toata lumea participa, inclusiv parinti si copii.
Eu: Care sunt, dupa parerea ta,  motivele atitudinii conservatoare si intolerante a romanilor?
Hans: Aici totul se intampla ca in Germania anilor ’60. Probabil din cauza comunismului si a bisericii restrictive. In Koln, de exemplu, majoritatea sunt catolici, iar catolicii sunt impotriva homosexualilor, dar biserica nu intervine atat de mult si nu are o influenta atat de mare ca cea ortodoxa. Ceea ce lipseste romanilor sunt acesti ani, ’60, ’70 si ’80, cand n-au avut posibilitatea sa calatoreasca, sa vada si altceva.
Eu: In Germania cum iti poti intalni partenerul sau partenera?
Hans: In Germania exista grupuri organizate, unde persoanele gay discuta pe diverse teme, fac cunostinta. Exista astfel de cluburi sau grupuri la Berlin,  Koln, Hamburg, dar cele mai importante sunt cele din comunitatile mici. Asa ceva nu vezi in Romania. Eu am impresia ca intr-un orasel de 200.000 de locuitori din Germania sunt mai multe cluburi decat in Bucuresti. Internetul insa joaca rolul cel mai important. Depinde insa ce cauti…
Eu: Adica?
Hans: Pe internet e mai greu sa gasesti ceva serios, se ofera si se cauta mai mult sex. Asta nu inseamna ca nu poti avea noroc. La Berlin insa exista posibilitatea sa-ti gasesti partenerul/partenera oriunde, inclusiv pe strada sau la locul de munca, tocmai fiindca poti sa te arati asa cum esti.

Leave a Reply

