Despre Accept

Nu stiu voi, dar eu sunt foarte nemultumita de Asociatia Accept si de felul cum alege sa abordeze problemele comunitatii lgbt. In afara de intruniri semi-deschise intre membrii out, cateva proiectii de film si un mars o data pe an, nu face nimic substantial si vizibil. Asociatia aceasta inghite fonduri europene, fara sa faca nimic cu bataie lunga, planificat si gandit pentru a schimba in profunzime mentalitatea romanilor.
Am indraznit sa le scriu acest lucru pe facebook, precizand ca au “o atitudine usor autista”. Reactia? M-au banat, pe motiv ca am jignit persoanele cu dizabilitati! Nu au adaugat nimic altceva, au ignorat complet criticile, ceea ce imi spune multe despre felul cum asociatia se implica realmente in viata comunitatii lgbt.
Le-am scris apoi urmatorul mesaj:
„Daca eu sunt de acord sa nu fac referiri la persoane cu dizabilitati (desi, repet, este o conotatie inofensiva, pe care o gasiti inclusiv in Romania literara) voi sunteti de acord sa recunoasteti ca nu faceti mai nimic concludent si vizibil pentru comunitatea lgbt? In afara de intruniri intre voi, cei out, in afara de niste vizionari de filme si cateva afise postate pe la universitate…unde sunt adevaratele actiuni ptr schimbarea mentalitatii? Unde sunt dezbaterile publice? Unde sunt luarile voastre de pozitie cand la wowbizz se vorbeste despre “Elena Udrea printre lesbiene si sobolani” si nu o data, ci doua seri la rand. Atunci nu v-a mai deranjat discriminarea? Am scris si pe facebook-ul vostru. Credeti ca m-a bagat cineva in seama? I-a pasat cuiva? Eu am mari dubii referitor la motivatia si implicarea reala a asociatiei voastre.”
Reactia? Inexistenta. Pe facebook-ul lor nu veti gasi decat comentarii elogioase  si orice alta critica este sistematic demontata. Cuvantul „autist” nu are conotatii negative, poate fi gasit in diverse contexte , inclusiv pe hotnews. ro, Observator cultural sau Romania literara. Si, bun, nu esti de acord cu acest cuvant, dar de ce nu raspunzi criticilor? De ce, cand un membru al comunitatii lgbt isi exprima niste nemultumiri, te faci ca ploua? De ce absolut niciun raspuns referitor la ceea ce am scris, ca este prea putin vizibila si ca nu initiaza dezbateri la nivel public?
Voi va simtiti reprezentati de aceasta asociatie?

 

Stire de ultima ora: Irlanda a votat masiv in favoarea casatoriilor gay. La noi…bate vantul…

Leave a Reply

